onsdag den 13. juni 2012

Tiden


Enten er tiden begyndt at gå meget langsomt
eller også er dette døgn blevet et par timer længere
For lige nu føler jeg det som om tiden står stille

Problemet er bare at tiden rundt omkring lige nu
går så pokkers hurtigt
Den er som vand der bare bliver ved med at løbe udenom
ikke til at holde tilbage
Ligeglad med mig og med hvor mange sten og grene jeg kaster efter den
i et tamt forsøg på at bygge en dæmning

En dæmning som kan holde det hele tilbage
som kan give mig en stund til at trække vejret
før jeg er på vej videre
Et sekund til at huske hvad jeg har set og oplevet dagen før
og til at glæde mig til hvad der kommer imorgen

Men tiden lader sig ikke sådan hæmme
Lader sig ikke stoppe efter ønske
så man må bare hænge i og håbe på det bedste
for før man får set sig om er der gået endnu en dag
endnu en uge
endnu et år

Ingen kommentarer:

Send en kommentar