onsdag den 20. marts 2013

Det gik lige så godt

Solen var lige begyndt at skinne
på de vintergækker og erantis
som står under moreltræet og syrenens nøgne grene
Foråret var begyndt at folde sig ud i mit liv

Men så ramte vinteren igen
Den dækkede haven med sne
og slog al energi og tanken om sol på huden
og grønt græs ud af mig
Kulden trak mig ned
og det hjælper ikke hver dag at komme hjem
til verdens grimmeste skilt ude ved vejen
Det får mig til at føle at dette ikke længere er mit hjem
og sår tvivlende spørgsmål som frø i mit hoved
Kommer jeg til at opleve forår i haven igen?
Får vi chancen for at sidde omkring bålet i sommernatten
eller at se æblerne uden for mit vindue blive røde
som solnedgangen nede ved stranden?

Jeg forsøger så godt jeg kan at holde mig oppe
men det eneste jeg kan tænke på er
at nu gik det lige så godt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar