fredag den 9. august 2013

Styrke og sørgmod

Hvad vil det sige at være stærk?
Hvad skal man være kommet igennem?
Når de sidder der ved bordet og fortæller
kan jeg ikke lade være med at blive sørgmodig på deres vegne

I øjeblikket kommer jeg hjem til et tomt hus de fleste dage
Et mørkt hus uden hverken mennesker eller mad
Et hus som egentlig ikke er et hjem. Men hvor er hjem så? 
Mine dage svinger utroligt meget
Mine ture til København
Eller aftenerne i haven betyder det hele
Når vi alle sidder der, med vin eller øl i glassene
og med ørentvistene som kravler ud og ind ad hullerne
i den plastikdug som ligger hen over bordet
Med musikken som bølger ud ad vinduerne
og med den lune nattevind som smyger sig
om vores bare arme og ben

På sådanne aftener hvor det hele bliver for meget
Eller på helt almindelige solskinsdage ved jeg
at jeg er så heldig at have så mange utrolig smukke
og vidunderlige mennesker i mit liv

Det får mig til at indse
at mit hjem vel i grunden er hvor end de er

Ingen kommentarer:

Send en kommentar